İnsanların bizi ikna etmek için kullandığı psikolojik açıklarımız vardır. Ve bu açıklar sürekli kullanılır bize karşı. Bu açıkları kullanan insanları fark edip onlardan uzak durmak için bu açıkları öğrenmemiz gerekir. Ve tabi ki öğrendiğimiz açıkları kullanmamız da bize yardımcı olacaktır ama dikkat edin bir başkası da sizi yakalayabilir. Bu yüzden bu açıkları kötü niyetle kullanmayın.
Etkinin silahları. Click pırr.
Bir şey istedikten sonra ''çünkü'' kelimesini kullanmak isteğin gerçekleşme ihtimalini artırır.
(Pahalı olan, kaliteli ve gerçektir) mantığı da sıkça kullanılır.
Bir ürünün fiyatı başta 1500 tl denilirse sonradan etikette hata olduğu ve ürünün 500tl olduğu söylenirse o ürün satılır.(indirimlerin asıl çekiciliği budur zaten)
Karşılıkta bulunma da önemli bir ikna yöntemidir. İlk önce ver sonra al ve sonra bir daha al.(bir şey hediye ettikten sonra yardım toplayan kuruluşlar, numune veren firmalar vs)
Bağlılık ve tutarlılık. Kuponunuzu oynadıktan sonra kazanacağınız hakkındaki düşünceniz artar. Çünkü ona bağlanmış olursunuz. Veya birisi size çantama göz kulak olur musun dediğinde kabul ederseniz o çantayı kendinizinmiş gibi korursunuz. Çünkü tutarlı olmak istiyorsunuz.
Toplumsal kanıt. Ne yapacağımızı bilemediğimiz durumlarda çevredeki kalabalığın ne yaptığına bakarız. Bir espriden sonra herkes gülüyorsa siz de istemsiz gülersiniz. Veya bir ürünü kapış kapış gidiyorsa bir tane de siz alırsınız.
Sevgi. Sevdiğimiz kişiyi kırmayız değil mi? Peki kimi severiz? Çekici insanları, bize benzeyen insanları, fikirleri bize benzeyen insanları, iltifat aldığımız insanları, işbirliği yaptığımız insanları, iyi şeylerle ilişkilendirdiğimiz insanları(bize hep iyi haberler veren insanlar).
Otorite. Reklamlarda karşımıza çıkan doktorlar, ünlüler, yakışıklı adamlar, güzel kadınlar. Onlar bile bu ürünü öneriyorsa ve kullanıyorsa biz de otomatik olarak kullanmak isteriz.
Azlık. Az olan şey ve ulaşılması zor olan şey değerlidir.(Stoklarla sınırlıdır...) (İndirimin son günü veya ürünün satışının son günü..)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder